Ένα «επίκαιρο» ποίημα-παρωδία του Βάρναλη

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΤΑΠΕΙΝΟΥ


Κύριε, σαν ήρθεν η βραδιά και μάτι δεν μας βλέπει
βρέχε σωρό διορισμούς στην ταπεινή μου τσέπη.
Την προσευχή μου, Κύριε, σου λέω με προθυμία
καμιά ψυχή δεν έβλαψα, μονάχα τα Ταμεία.

Εκείνοι που με πλήγωσαν ήσαν αγαπημένοι.
Που να μην την εβούτηξα θέση καμιά δε μένει.
Ήσυχα εγώ κι αθόρυβα τα έργα μου έχω πράξει
κι από Γραικύλους και Γραικούς το σύμπαν έχω αρπάξει

Στην πόρτα μου άλλος δεν χτυπά κανείς απ’ τον αέρα
κι όλες εγώ τις χτύπησα (δουλειά μου κάθε μέρα).
Ήμουνα των μικρών παιδιών και των σκυλιών ο φίλος
κι όλων εγώ των αρχηγών πιστός χαδιάρης σκύλος.

Σ’ ευχαριστώ για τα βουνά και για τους κάμπους που είδα.
Αφού το κράτος πλήρωνε, ζήτω η γλυκειά Πατρίδα!
Σ’ ευχαριστώ που μου’ δωκες χωρίς να μου ανήκει
τη θέση της Εκδοτικής και την Πινακοθήκη.

Για την καπατσοσύνη μου οι εχθροί θα με μισήσουν.
Ευδόκησε ν’ αφανιστούν χωρίς να ξαναζήσουν.
Με τρόπο της Ποιήσεως δώσε μου, Κύριε, τώρα
τα πενήντα χιλιάρικα, τ’ αληθινά «θεία δώρα».

Την κατάλληλη πολιτική στιγμή  θα αναδημοσιευθεί και άλλο κορυφαίο – πάντα επίκαιρο – ποίημά του με τίτλο «Τα μουνάκια»

πηγή

About Λαυρέντης

Ειδικεύομαι στις εμπρηστικές παρεμβάσεις. Μετά από χρόνια blogging (Δεκέμβρης 2004) και κανά 5άρι διαφορετικές persones ψιλοβαριέμαι. Πιστεύω στην αρχή της εντροπίας και περιμένω (δεν εύχομαι...) την ολοκληρωτική κατάρευση για να ελπίσω σε αναγέννηση. Τα μεγάλα είναι θέμα επιλογής. Στα μικρά μας σέρνουν οι περιστάσεις και τα συμφραζόμενα... Δείτε όλα τα άρθρα του/της Λαυρέντης

19 responses to “Ένα «επίκαιρο» ποίημα-παρωδία του Βάρναλη

  • sarant

    Καλημέρα αγαπητέ

    Με προβληματίζει το γεγονός ότι πήρες μόνο τους στίχους του Βάρναλη χωρίς να αναφέρεις ότι πρόκειται για παρωδία ποιήματος του Παπαντωνίου κτλ. Έτσι όμως το ποίημα δεν λειτουργεί. Τέλος πάντων, έβαλες λινκ στην πηγή, οπότε όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το αναζητήσει εκεί.

    Επειδή όμως βρισκω ότι το ιστολόγιο gazaki.wordpress.com δεν είναι ατάλληλος τόπος για να αναρτάται υλικό από τον δικό μου ιστότοπο, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να μην ξαναπάρεις τίποτε από τον ιστότοπο http://www.sarantakos.com ή από το ιστολόγιο sarantakos.wordpress.com.

    Ειδικά το αδημοσίευτο ποίημα του Βάρναλη «Τα μουνάκια», δεν έχεις κανένα νομικό δικαίωμα να το αναδημοσιεύσεις.

  • sarant

    Παρόραμα: κατάλληλος

  • mnk

    Xμμμ….
    Ώστε ο Σαραντάκος έχει τα πνευματικά δικαιώματα των ποιημάτων του Βάρναλή; Ενδιαφέρον! Πως κι έτσι; Και πως τεκμηριώνεται αυτό; Επειδή το λέει ο ίδιος;

  • sarant

    Να διευκρινίσω. Το συγκεκριμένο ποίημα δεν είναι δημοσιευμένο και δεν είναι αναγνωρισμένο από τον κάτοχο των δικαιωμάτων. Επομένως, και μέχρι να το αναγνωρίσει η κόρη του Βάρναλη, που έχει και τα πνευματικά του δικαιώματα, πρόκειται για δημοσίευση του Νίκου Σαραντάκου (και του Τάκη Παπαλεονάρδου, ο οποίος μου έχει επιτρέψει να τη χρησιμοποιήσω). Μπορεί να αναδημοσιευτεί οπουδήποτε, με άδεια του συντάκτη. Τυχόν αναδημοσίευση στο gazaki.wordpress.com δεν έχει τέτοια άδεια.

  • Λαυρέντης

    Θα ρωτήσω τον e-lawyer και θα αποφανθώ μετά! Γιατί με τρομοκράτησες! 🙂

    Πάντως η άποψη που είχα για σένα (και εδώ έχω πνευματικά δικαιώματα…) ότι είσαι μικροπρεπής, επιβεβαιώθηκε.

    Όταν μάλιστα σαν ρουφιάνος που επίσης πιστεύω ότι είσαι, μπορέσεις και με εντοπίσεις για να με μηνύσεις, θα σου απευθύνω στο δικαστήριο την ερώτηση:

    Τί υπονοεί η ουτιδανότητά σου με τον όρο «κατάλληλος χώρος»;

    ΥΓ. Αδαή, αφελή και ανόητε, τα πνευματικά δικαιώματα αφορούν τον προσπορισμό κέρδους ή ακόμα και δόξας αν δεν αναφέρεις την πηγή. Τα υπόλοιπα βερμπαλιστικά τα χρεώνω ως αυτοϊκανοποιητικά… και μια και είναι η μόνη σου διέξοδος σε συγχωρώ! Αμ πώς!

  • sarant

    Αγαπητέ, φυσικά και έχεις πνευματικά δικαιώματα στις βρισιές που εκτοξεύεις. Όταν δεν υπάρχουν επιχειρήματα, επιστρατεύονται οι βρισιές.

    Τώρα που καταγράφτηκε ρητά ότι κάθε μελλοντική αναδημοσίευση υλικού από το http://www.sarantakos.com και το http://sarantakos.wordpress.com θα έχει γίνει χωρίς την άδειά μου, δεν έχω κανένα λόγο να παραμείνω εδώ.

    Καλημέρα σας,

    Ν.Σ,

  • mnk

    Κι εγώ λοιπόν σου λέω κύριε Σαραντάκο, πως το ίδιο ακριβώς ποιήμα, μου το ενεπιστεύθη ο παππούς μου, σε παλαιόν κιτρινισμένο χειρόγραφο που φέρει την υπογραφή «Κωστής Παλαμάς»! Εφ’ όσον δεν έχουν κατοχυρωθεί δικαιώματα από τον οποιονδήποτε, μπορώ να το δημοσιεύσω όπου γουστάρω. Ποιος θα μ’ εμποδίσει;

  • Λαυρέντης

    Εμένα ο μπάρμπας μου έκανε παρέα με τον Βαμβακάρη και κάποτε του σφύριξε ένα σκοπό που ο συνθέτης το «έγραψε» ως τραγούδι, αλλά δεν το εξέδωσε σε δίσκο ποτέ. Μια βραδυά άκουσα έναν μπουζουκτσή να το παίζει σε μια παραλία και σκέφτηκα να του πώ ότι δεν έχει τα πνευματικά δικαιώματα. Περαστικός όμως σαλεπιτζής μου εξήγησε τι σημαίνει κάτι τέτοιο και κρατήθηκα.

    Καταγγέλω όμως επ’ ευκαιρία ότι ο χώρος δεν ήτο κατάλληλος, το τραγούδι έπρεπε να παιχθεί στο τσέμπαλο, και απαγορεύω σε όποιονδήποτε να το τραγουδά στο μπάνιο, εκτός αν χρησιμοποιήσει το φερόμενο ως ποίημα του Βάρναλη από τον φερόμενο ως Σαραντάκο με τίτλο «Τα μουνάκια» ή το ίδιο ποίημα του Κωστή Παλαμά σύμφωνα με το χειρόγραφο της mnk. Έτσι θα το δεχτώ γιατί θα πάρει μια «πιότητα» (πούλεγε και ο Σημιτάκος…)

  • Λαυρέντης

    Λόγω του διπλού link το σχόλιο του «σιχασιάρη»… φερόμενου ως Σαραντάκου, ήταν στο moderation! Κάλλιο αργά όμως.

    Για να φωτιστώ ρε παιδιά μια και ο αυτοπροσδιοριζόμενος αναπόδεικτα ως Σαραντάκος, δεν έχει λόγους κατά δήλωσή του να μείνει εδώ πλέον: Ο άνθρωπος έγραψε 4 σχόλια για να καταστήσει γνωστό ότι οι αναδημοσιεύσεις γίνονται χωρίς την άδειά του. Σε ποιόν να το «καταστήσει»;

    Ποιόν φοβάται ο «πανέξυπνος» Σαραντάκος μην τον κακοχαρακτηρίσει; Ποιός εποπτεύει το gazaki για να δεί τους «μιαρούς» εισερχομένους» του; Τί αγωνίες έχεις αγορίνα μου; Λυπάμαι ρε φουκαρά…

  • mnk

    Εγώ δεν ξέρω απ’ αυτά, είμαι από χωριό. Θα σου καταστήσω γνωστό όμως και θα «καταγράψω ρητά» το εξής:
    Επειδή με αποκάλεσες «μιαρή», παίρνω το τσέμπαλο μου και πάω στο μπάνιο να ξεβρωμιστώ, άδωντας παραλλήλως «τα μουνάκια», σε φα μινόρε. Ελπίζω να μην έχουμε τίποτα έκτροπα με τα «δικαιώματα» του μπάρμπα σου, ε;

  • Λαυρέντης

    Μπά! Είναι μερακλής! Θα χαρεί αν του το πώ 🙂

    Μην πεταχτεί όμως κανάς «περίεργος» και σε εγκαλέσει γιατί τραγουδάς την αυτοπροσωπογραφία του…

  • Μάρκο Τ

    Κύριε ελέησον! Η αναδημοσίευση κάποιου κειμένου ήδη δημοσιευμένου στο διαδίκτυο είναι ελεύθερη. Απλά, για λόγους ηθικής τάξεως, καλό είναι να αναφέρεται η πηγή με ένα δεσμό (link).
    Τον κύριο αυτόν, τον Σαραντάκο, δεν τον ήξερα, αλλά μήπως είναι ψώνιο; Δικαιούται και αυτός λίγης δημοσιότητας, δώστε τού την σας παρακαλώ!

  • Μάρκο Τ

    Επειδή όμως είμαι και πολύ κακεντρεχής, αλλά και γαλλοσπουδαγμένος, ορίστε ένα σχόλιο που του έστειλα, επειδή έγραφε επανειλημμένα τον γνωστό γάλλο τραγουδοποιό Georges Brassens «Μπρασσένς»:

    Ο Georges Brassens προφέρεται στα ελληνικά Μπρασέν (ή Μπρασσέν αν προτιμάτε), όχι όμως Μπρασσένς. Το τελικό ς δεν προφέρεται.

  • Λαυρέντης

    Δεν τα μαθαίνανε τα Γαλλικά στο σχολείο που πήγαινε. Ήταν της «σχολής Διαμαντοπούλου».
    Για να είμαι εντάξει όμως, «Δηλώνω ρητά» ότι το μάτι στην φωτογραφία του επόμενου ποστ δεν ανήκει στον φερόμενο ως Σαραντάκο. Αντίθετα η ιδεολογία του πάει γάντι… Μετά λόγου γνώσεως.

  • Cacofonix

    Άνευ Κλόπυράιτ, αφιερωμένο:

    Νομίζω ήρθε τώρα η ώρα μου
    κομματικό τσιτάτο να απαγγείλω
    πως ξένος είμαι μέσα στη χώρα μου,
    κι ας μη μ’ αφήνεις, θέλω να καταγγείλω.

    Γιατί είναι κάτι σαν κι εσέ
    που τα γνωρίζουν ούλα
    μα σαν έρθει η στιγμή, βερεσέ
    θα μου φωνάζουν πούλα.

    Πούλα την πατρίδα σου
    πούλα και τη καρδιά σου
    μα μην κουνάς την βλεφαρίδα σου
    ούτε και τη σμιξοφρυδιά σου.

    Όταν ο φιλόλογος προειδοποιεί
    με νόμους και με δικαιώματα πνευματικά
    να είστε σίγουροι ότι θα εκραγεί
    στην κεφάλα σας βόμβα θεαματικά.

    Τα πάντα όλα θα ζητά και θα προσμένει
    να σου πάρει σπίτια, όνομα, περιουσία
    γιατί αριστερός μπορεί να είναι εν γένει
    μα στα ζητήματα αυτά δεν χάνει την ουσία.

    Κι απορώ κι εξίσταμαι ποιο είναι το χειρότερο
    για μένα; Αμόρφωτος κι αμαθής
    και να μην λέγω λέξη πιότερο
    ή στην καρδιά να είμαι αβαθής;

    Κι αν κάποιος σε τούτο εδώ απαντήσει
    ας πει και του φιλόλογου εκεί
    πως ούτε εκείνος έχει δεήσει
    πνευματικό δικαίωμα να δώσει του αέρα…

    Πάντως θα έπρεπε να είχες βάλει το δείκτη, άσχετα αν το ποίημα όπως κι ο βάρναλης είναι πάρα πολύ υπερτιμημένοι..

  • Cacofonix

    Συγνώμη αλλά το τελευταίο τετράστιχο είναι:

    Κι αν κάποιος σε τούτο εδώ απαντήσει
    ας πει και του φιλόλογου πατέρα
    πως ούτε εκείνος έχει δεήσει
    πνευματικά να δώσει του αέρα…

  • Λαυρέντης

    @cacofonix (αλλά και όλους τους ενδιαφερόμενους)

    Μα τον δείκτη τον είχα βάλει εξ’ αρχής όπως παραδέχεται και ο ίδιος! Έτσι για το καλό! Χωρίς να έχω υποχρέωση! Ακόμα κι’ αν ο Σαραντάκος ήταν στην πραγματικότητα η κόρη του Βάρναλη! Γιατί κι’ αυτή να είναι, ούτε ως δικό μου το παρουσίασα, ούτε λεφτά βγάζω από αυτό! Και στα ανέκδοτα ακόμα σημειώματα (όπως εμφανίζεται το άλλο που εγώ θα το δημοσιεύσω χωρίς λινκ αυτή τη φορά σύντομα για να τον κάνω να μπαίνει κάθε μέρα εδώ να ξελαμπικάρει 🙂 – προσοχή στο «δημοσιεύσω» χωρίς «ανα») αν δεν συνοδεύεται από ιδιόχειρο και σε συμβολαιογράφο σημείωμα του δημιουργού, ότι το εμπιστεύεται σε κάποιον με στόχο να το προστατεύσει από οποιαδήποτε κοινοποίηση, η επίκληση αδείας είναι τουλάχιστον βλακώδης και αμετροεπής! Εκτός αν είναι δικό του ή του φίλου του οπότε διαπράττει και πλαστοπροσωπία και ύβρι στον νεκρό… εμφανίζοντάς το ως ποίημα του Βάρναλη! Με βάζει μάλιστα σε υποψία μήπως και έχει κερδοσκοπικούς λόγους μια τέτοια πλαστοπροσωπία. Αν είναι του Βάρναλη όμως ουδέν πρόβλημα! Μπορώ να το αναδημοσιεύω, να το απαγγέλω, να παίρνω από την mnk to CD που το τραγουδάει στο μπάνιο και να την ακούω στα πάρτυ 🙂

    Εδώ όμως (ειδικά στο διαδίκτυο) έχουμε ακόμα το φαινόμενο να διεκδικεί πνευματικό δικαίωμα κάποιος, εκεί που το πνεύμα απουσιάζει τελείως! Ποιό είναι το πνεύμα στην διαδικτυακή παρουσίαση του ποιήματος ενός άλλου; Ποιά η παραγωγή; Είναι τόσο ανόητοι και κενόδοξοι, που ταυτίζονται οι δυστυχείς με τον εκάστοτε δημιουργό επειδή πληκτρολογούν!

    Μου θυμίζει λοιπόν ο εν λόγω, μια άλλη κλινική περίπτωση που με εγκάλεσε προ ετών σε άλλο ιστολόγιο, διότι ανήρτησα στο διαδίκτυο τμήμα (μερικά σημαντικά για την ιστορία της Κύπρου δευτερόλεπτα) κάποιας εκπομπής της ΤV, της οποίας μεγαλύτερο τμήμα που περιείχε και το δικό μου, είχε λέει αναρτήσει ο ίδιος προ μηνών! Θεωρούσε ότι είχε πνευματικά δικαιώματα σε μια εκπομπή κάποιου τρίτου!!! Να τρελαίνεσαι με τους παλαβούς. Τουλάχιστον αυτός είχε την αξιοπρέπεια να επικοινωνήσει μαζί μου με e-mail και όχι να εμφανιστεί δημόσια ως τιμητής και μάλιστα με συνολική απαξία για τον οικοδεσπότη.

    Βλέπεις ανήκει σε κείνο το διαδικτυακό «πολυπολιτιτσμικό-παγκοσμιοποιητικό» τσογλαναριό (τους ξέρω από πολύ παλιά έναν-έναν) που αυτοϊκανοποιούμενο από το τίποτά του, αποκαλεί τους υπόλοιπους φασίστες, αδαείς, μιαρούς εθνικιστές κλπ. Ο πρώτος τέτοιος που θα σας έρθει στο μυαλό, ψάξτε και θα δείτε ότι ο Σαραντάκος είναι διαδικτυακός φίλος του. Γι’ αυτό και δεν έτυχε – ούτε θα τύχει – του ευεργετήματος της αμφιβολίας για τις προθέσεις του και θα υποστεί όποτε το προσπαθήσει να «κοκορευθεί» (κάποιοι φίλοι του θα καταλάβουν) την χειρότερη και χωρίς οίκτο κριτική μου. Νομίζω ότι το αντελήφθη (εδώ εξεπλάγην με το ένστικτο) και γι’ αυτό μας δήλωσε την αποχώρηση του, που τα απανωτά αρχικά του σχόλια έδειξαν ότι δεν ήταν στιις προθέσεις του…

    Ευχαριστώ για το ποίημα!

Σχολιάστε

