Φωνές (μνήμης…)

Αφιερωμένο στους επιλήσμονες από επιλογή! Σ’ εκείνους που για να νοιώσουν κάτοικοι ενός παγκόσμιου χωριού, αρνιούνται τις δικές τους φωνές, την δικιά τους ψυχή.

«Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες
εκείνων που πέθαναν, ή εκείνων που είναι
για μας χαμένοι σαν τους πεθαμένους.

Κάποτε μες στα όνειρά μας ομιλούνε·
κάποτε μες στην σκέψι τες ακούει το μυαλό.

Και με τον ήχο των για μια στιγμή επιστρέφουν
ήχοι από την πρώτη ποίηση της ζωής μας –
σα μουσική, την νύχτα, μακρυνή, που σβύνει.»

Advertisements

About Λαυρέντης

Ειδικεύομαι στις εμπρηστικές παρεμβάσεις. Μετά από χρόνια blogging (Δεκέμβρης 2004) και κανά 5άρι διαφορετικές persones ψιλοβαριέμαι. Πιστεύω στην αρχή της εντροπίας και περιμένω (δεν εύχομαι...) την ολοκληρωτική κατάρευση για να ελπίσω σε αναγέννηση. Τα μεγάλα είναι θέμα επιλογής. Στα μικρά μας σέρνουν οι περιστάσεις και τα συμφραζόμενα... Δείτε όλα τα άρθρα του/της Λαυρέντης

13 responses to “Φωνές (μνήμης…)

  • Λαυρέντης

    Παρακαλούνται οι Νακρατζάδες και τα λοιπά μαλάκια του ενδοτικού εκσυγχρονισμού, να με γράψουν στην λίστα των νεκρόφιλων μαζί με τον Σολωμό, τον Θεοδωράκη, τον Σεφέρη και τον Ελύτη! Να δικαιωθώ και γω από σπόντα 8)

  • ange-ta

    Αλήθεια τι είδους οργανωμένη αντεθνική προπαγάνδα είναι αυτη;
    Οπου και να στρίψεις. Δεν ξέρουν ότι άνθρωποι χωρίς ρίζες, μόνο εγκληματιες μπορεί να είναι ή να γίνουν.

  • Λαυρέντης

    Πιστεύω ότι το εθνομηδενιστικό στοιχείο δείχνει τα δοντάκια του (αν και δεν έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αντίθετα μάλιστα) μια και έχει καταφέρει να εγκατασταθεί στα πόστα που διαχειρίζονται την παιδεία και την ενημέρωση… Πώς τα κατάφερε; Μα από τον ωχαδελφισμό των υπολοίπων και την γενναία χρηματοδότηση των διάφορων παγκοσμιοποιητικών κέντρων τύπου Σόρος! Γι’ αυτό και τώρα (από το σχ. Ανάν και μετά, καθώς και με την έκρηξη του διαδικτύου) που αρχίζουν να έχουν αντίδραση, δεδομένου ότι καταλάβαμε όλοι πόσο επικίνδυνος είναι ο ωχαδελφισμός, τους κακοφαίνεται και δείχνουν το αποτρόπαιο πρόσωπό τους. Λέω αποτρόπαιο, κι’ ας είναι στην προσωπική τους ζωή γλυκά και ενδιαφέροντα πρόσωπα αρκετοί απ’ αυτούς, δεδομένου ότι έχουν υποστεί τον ευνουχισμό που έυγλωττα περιγράφεις:

    Δεν ξέρουν ότι άνθρωποι χωρίς ρίζες, μόνο εγκληματιες μπορεί να είναι ή να γίνουν.

    Πώς είναι ένας άνθρωπος που έχει διαγράψει τη μάνα του; Πώς είναι όταν ντρέπεται για τ’ αδέλφια του και μάλιστα όχι για κάποιο λόγο αλλά γιατί αισθάνεται ότι του προσβάλουν τον νεοπλουτίστικο κοσμοπολιτισμό; Πώς είναι όταν απορρίπτει το γείτονα και λαχταρά τον άλλον τον παραπέρα; Έτσι αποτρόπαιος.

    Προσπαθούν να εξηγήσουν τον κόσμο μονοδιάστατα και χωρίς ταυτότητες. Αλλά είναι αφύσικο και το ξέρουν. Ο άνθρωπος και φύλο έχει και ηλικία και οικογένεια και γειτονιά και πόλη και πατρίδα και έθνος και τάξη. Μόνο με ένα απ’ αυτά δεν εξηγούνται τα πράγματα.

    Πάντως το «οργανωμένη» που λές, όσο και να θέλω να το «κατεβάσω» ως κυρίαρχο στην δική μου προσέγγιση και να αποδώσω αλλού την περίεργη ταύτιση λόγων και θέσεων όλων αυτών, δεν τα καταφέρνω. Και εξηγούμαι.

    Πόσο τυχαίο είναι ρε γαμώτο τη μιά μέρα να βγαίνει η Ρεπούση στα Νέα και να κάνει επίθεση στη «μνήμη» που έχουμε καταδικάσει τα παιδιά της Κύπρου και την άλλη σε όλα τα «μπαράκια» και τα έντυπα του «χώρου» να αναμασσώνται οι ίδιες κουβέντες!

    Γι’ αυτό και η δική μου εμμονή! Μην φανταστεί κανείς ότι ξυπνάω και κοιμάμαι με την Κύπρο στο μυαλό μου! Αλλά αισθάνομαι την ανάγκη να παραχθεί αντίστοιχος όγκος αντίλογου!

    Όπως όμως λέγεται, «τον αντίπαλό σου τον φτιάχνεις». Έ με φτιάξανε, και τους εύχομαι να έχουν αντιπάλους σαν και μένα, γιατί δυστυχώς στα νέα παιδιά ακροδεξιά πράγματα βλέπω. Ακόμα κι’ αν κάποιοι «αυτοπροσδιορίζονται» ως αντιεξουσιαστές.

  • Λαυρέντης

    Μιά απάντηση του Κ. Γεωργουσόπουλου στο σημερινό άθλιο άρθρο της Ρεπούση – που υποψιάζομαι ότι διαβάζει γκαζάκι 8) – μιας και κινείται σε μια προσπάθεια απάντησης στον αντίλογό μας, υπερασπιζόμενη την αμνησία…

    Κύριε Διευθυντά
    Ένας σημαντικός Έλληνας κριτικός, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης όπου διδάσκει η κυρία Ρεπούση, ο Γιάννης Αποστολάκης, διέκρινε τους ανθρώπους σε ανθρώπους μνήμης και ανθρώπους ανάμνησης. Η κυρία Ρεπούση μπερδεύει την ανάμνηση με τη μνήμη και γι΄ αυτό δεν κατάλαβε τίποτα από τους στίχους του Μόντη. Ονομάζει έτσι την ανάμνηση μνήμη, τη μνήμη λήθη και τη λήθη Ιστορία. Το δε σχολείο λήθαργο.

  • Λαυρέντης

    Η απάντηση στο ίδιο δημοσίευμα των Νεων από τον σύντροφο gregykapogeorge

    Το ενδιαφέρον είναι, ότι ενώ η κατακραυγή ενάντια στην καθεστωτική – παγκοσμιοποιητική φωνή των οργανικών διανοούμενων σαν την Ρεπούση ήταν πάνδημη, συνεχίζουν ξεδιάντροπα να προσπαθούν να επιβάλλουν την αμνησία σ’ εμάς, ενώ είναι έτοιμοι να υπερασπισθουν οποιαδήποτε άλλη μνήμη με αντιεπιστημονικές εξισώσεις μάλιστα. Ένας Τούρκος σφαγμένος από την μια, εκατομμύρια Έλληνες της Μ. Ασίας, του Πόντου και της Κύπρου από την άλλη, κατά την καθηγήτρια ένα και το αυτό. Ο αδιάκοπος επί αιώνες Τουρκικός ιμπεριαλισμός και το μοιρολόϊ μιας γιαγιάς για τις χαμένες πατρίδες, μία η άλλη…

    Όμως η Ρεπούση, εκφράζουσα την αντίφαση του ιδεολογικού-επαγγελματικού… της περιβάλλοντος, δεν μπορεί να μας εξηγήσει με τα λεγόμενά της πώς θα αντιδράσει ο ξεκληρισμένος, ο αποικιοκρατούμενος, ο μειονοτικός, ο πρόσφυγας, αν ξεχάσει. Εκτός αν είναι υπέρ της αποικιοκρατίας και του ιμπεριαλισμού, όπως πιστεύω απ’ όσα γραπτά της – συμπεπεριλαμβανομένου του βιβλίου της Ιστορίας της, έχω διαβάσει.

  • Τί λε Ρεπούσ.η… « ΓΚΑΖΑΚΙ

    […] χάσετε ακόμη τον σχολιασμό του Γεωργουσόπουλου και του Καπογιώργη σε […]

  • Αϊάσανθος Ίων

    Ναι, αυτά τα εξόχως συμπαθητικά ανθρωπάκια που νομίζεις ότι στάζουν μέλι, που είναι έτοιμα να γίνουν χαλί να τα πατήσεις, ενώ την ίδια στιγμή σού σκάβουν τον λάκκο. Μερικές φορές, αναρωτιέμαι αν πράγματι καταλαβαίνουν τι κάνουν (αν και τα «αστέρια» τους, τύπου Ρεπούση, Κουλούρη κ.λπ., σίγουρα καταλαβαίνουν). Ο Κύρκος δημιούργησε σχολή!

    Φίλε Λαυρέντη, μπορείς να μου πεις πώς βρήκες τη σελίδα των «Νέων» που εμφανίζει και τα σχόλια των αναγνωστών για το άρθρο της Ρεπούση; Θέλω να δω και τα αντίστοιχα σχόλια (εάν υπάρχουν) για το προηγούμενο άρθρο της.

  • Λαυρέντης

    @ Αίάσανθος

    Το λίνκ με όλα τα άρθρα της Ρεπόυση ή εκείνων που αναφέρονται σ’ αυτήν (στην ηλεκτρονική έκδοση των ΝΕΩΝ) είναι αυτό

    Δυστυχώς όμως η δυνατότητα σχολιασμού των άρθρων είναι σχετικά πρόσφατη (φυσικά λόγω του «ανταγωνιστικού» blogging…), με αποτέλεσμα να είναι πολλά από αυτά ασχολίαστα όπως θα δείς. Είναι όμως καλό αρχείο για να σε γυρίσει πίσω στις μέχρι σήμερα συνεχιζόμενες διαμάχες, που δεν πρέπει επ’ ουδενί λόγω να τους αφήσουμε το πεδίο ελέυθερο.

  • Αϊάσανθος Ίων

    Σε ευχαριστώ για τη βοήθεια. Ούτε από εδώ, όμως, βγαίνει κανένας σύνδεσμος για τα σχολιασμένα άρθρα. Τι κόλπο υπάρχει για να βρίσκει κανείς τα σχολιασμένα (από τους αναγνώστες);

    Συμφωνώ με την τελευταία σου παρατήρηση, αν και φοβάμαι πως είναι ανέφικτο και εξόχως φθοροποιό το να ασχολείται κανείς διαρκώς με αυτά τα σκατά. Νομίζω πως πρέπει να κάνουμε λίγη οικονομία δυνάμεων και, το κυριότερο, να είναι οι παρεμβάσεις μας όσο το δυνατόν πιο καίριες και αποστομωτικές, τέτοιες που να βοηθούν τους τρίτους αναγνώστες να αναπτύσσουν το σωστό κριτήριο, ώστε να χάσουν τα πουλάκια μας την απήχηση που έχουν στον κόσμο.
    Επιπλέον, όμως, πρέπει να δώσουμε προσοχή και σε ένα άλλο πρόβλημα: στο ότι, δηλαδή, τα πουλάκια μας αυτά εκτυλίσσουν τη δράση τους ήρεμα και μεθοδικά μέσα σε ένα στεγανοποιημένο περιβάλλον, όπου ελάχιστα τους αγγίζει η λαϊκή αποδοκιμασία. Πώς θα βρούμε τρόπο ώστε ν’ αρχίσουν να νιώθουν την αποδοκιμασία στο πετσί τους;

  • Λαυρέντης

    Δείτε και αυτό
    για να ενισχυθεί και από τον Ριζοσπάστη αλλά και τα ΝΕΑ κάποιας άλλης εποχής, ο χαραχτηρισμός «άθλια» και υποβολιμιαία ρεπούσεια προσέγγιση!

  • Αϊάσανθος Ίων

    Έχω προσπαθήσει τουλάχιστον δέκα φορές να βάλω (με το ψευδώνυμό μου) ένα απόσπασμα από τη χθεσινή μου ανάρτηση ως σχόλιο στο άρθρο της Ρεπούση, και έχει σταθεί αδύνατον. Φαίνεται πως έχουν κάποιο τρόπο να τα μπλοκάρουν.

  • Λαυρέντης

    Περνούν από moderation! Ίσως εμφανισθεί (αν το εγκρίνουν…) αργότερα.

    Πάντως αν κρίνω από την συνολικά αρνητική υποδοχή (εκτός από τους δύο πρώτους σχολιαστές που απάντησαν ταυτόχρον!!!! με τη δημοσίευση…) μπορεί και να μην το αναρτήσουν.

    Φρόντισε να μην είναι πάνω από 300 λέξεις.

  • Αϊάσανθος Ίων

    Να ‘σαι καλά! Σε ευχαριστώ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: